1. Egyéni stílus, hangulat
2. A kirtan építkezik, halad előre
– Lassa(bba)n kezdődik és gyorsul
– Mint egy fogalmazás: eleje, közepe, vége, közben tart valamerre
– “A jó kirtan olyan, amiben nem fáradunk el.” (Srila Prabhupada)
3. Együttműködés
– A kirtanvezető és a zenészek egy csapatot alkotnak
– SAN-kirtana (san: együtt, közösen)
4. Bevezetés: Pranama mantrák
– Lassan vagy középtempóval kezdjük (általában dallamtól függ, melyik)
– Végig ugyanaz a tempó vagy valahol (általában a Panca-tattva pranama közben) a duplára váltunk
– Váltakozik az alap és a dupla tempó a a Mahamantra első és második felében
5. Tárgyalás: Hare Krsna
– Lehet továbbra is a pranama dallammal, vagy váltani
– Dallamtól függ, hogy lassan vagy középtempóval kezdjük
– Tempók:
– Alap tempók: lassú, közép
– Dupla tempók: középgyors, gyors
– Kezdés: lassú vagy középtempó, és ebben a tempóban sorra végigéneklünk minden dallamot
– Gyors tempóra váltva térünk vissza az első dallamra, és minden dallamot így is végigéneklünk
– Ha a dallam engedi, akkor duplázzuk azt is (ugyanarra a dallamra dupla olyan gyorsan a szöveget vagy a dallam és a szöveg egyszerre lesz dupla tempójú)
– Extra technikák külön videóban
– Bizonyos dallamoknál (a hangulatuk miatt) máshol történik a gyorsra váltás
6. Befejezés:
– kirtanra: gyors tempójú lezárás
bhajanra: gyors vagy visszalassul
– lassúra váltunk, egyszer-kétszer elénekeljük lassan a Mahamantrát
– Prabhupada dallammal dicsőítés:
– múrtik,
– Prabhupada,
– lelki tanítómester
– Haribol
7. Nem fellépés, kérhetünk segítséget, ha kell
==
Társ blog/weboldal: